Uczeń VI klasy Publicznej Szkoły Podstawowej w Jełowej Oskar Hys odebrał z rąk wójta Pawła Wąsiaka nagrodę dla zwycięzcy konkursu na gminne hasło promocyjne.
Konkurs ogłosił Referat Promocji i Turystyki Urzędu Gminy w Łubnianach, główną nagrodą był Voucher Rodzinny do Jura Parku w Krasiejowie. Po odbiór odbiór nagrody wójt zaprosił Oskara do Urzędu Gminy.
- Są samorządy, które zlecają opracowanie haseł promocyjnych miast czy gmin agencjom marketingowym, my postanowiliśmy powierzyć to zadania młodym ludziom z naszej gminy – mówi wójt Paweł Wąsiak. - Autor zwycięskiego hasła ma 13 lat.
- Chciałem, żeby nawiązywało do naszej przyrody, do natury, stąd pomysł hasła – mówi Oskar. - Poza tym znam trochę naszą gminę, jej historię i kulturę, również dlatego, że brałem udział w konkursie na ten temat. Do konkursu zgłosiłem kilka haseł. Chciałem, żeby nasza gmina kojarzyła się w nich jako naturalne miejsce do tego, żeby tu odpoczywać, spędzać wolny czas, żeby tu żyć, uczyć się czy pracować.
Oskarowi podoba się pomysł, że zamiast fachowcom od marketingu, zadanie wymyślenia hasła powierzono uczniom. - Wydaje mi się, że uczniowie wiedzą jak takie hasło przez nich wymyślone będzie się podobać, jak będzie odbierane, oraz jak może się ludziom kojarzyć. Specjaliści mogą wymyślić świetne hasło, ale mogłoby być mało zrozumiałe – podsumowuje zwycięzca konkursu.
Nagroda bardzo go cieszy, ale jest równie mocno podekscytowany, że jego hasło zostanie wykorzystane do promocji gminy, że znajdzie się w jej materiałach reklamowych.
Jak już wspominaliśmy, wśród zgłoszonych do konkursu haseł było bardzo podobne, w którym użyto tych samych słów. Jednak ich kolejność zaproponowana przez Oskara i związany z tym ogólny wyraz, zadecydowały o wyborze jury.
- Szczerze mówiąc, nie spodziewałam się tak dużego odzewu.. Do rywalizacji zgłosiło się 48 uczniów, przygotowali aż 68 haseł, które ujawniły nie tylko kreatywność autorów, ale i przywiązanie do swojej małej ojczyzny – podsumowuje dr hab. Danuta Lech - Kirstein, zastępca dyrektora Instytutu Polonistyki Uniwersytetu Opolskiego, przewodnicząca jury i zarazem mieszkanka gminy Łubniany.
Jurorami byli także: wójt gminy Paweł Wąsiak i Sylwia Heisig–Brzana, kierownik Referatu Promocji i Turystyki Urzędu Gminy.
- Ogromnie gratuluję Oskarowi, bardzo podoba mi się jego propozycja. Naturalnie Łubniany! - budzi pozytywne skojarzenia i pomaga budować wizerunek Gminy Łubniany jako naturalnego miejsca do wypoczynku, inwestowania, pracy i rekreacji. I jak się okazuje podobne intencje miał Oskar przy tworzeniu tego hasła. Bardzo dziękuję za zaangażowanie uczniom i nauczycielom, którzy tak aktywnie zareagowali na zaproszenie do udziału w konkursie. Z nadesłanych haseł można było wywnioskować jak młodzi ludzie postrzegają lub chcą postrzegać swoją gminę. I było to cenne doświadczenie – mówi wójt Łubnian.
- Tak jak wspominaliśmy w zaproszeniu do udziału w konkursie, wiele miast i gmin posiada swoje slogany reklamowe, jak Zabrze – Kopalnia możliwości, Rybnik. Miasto z ikrą, Ciesz się Cieszynem, chcieliśmy by Gmina Łubniany również posiadała hasło, którym będziemy ją promować, jako miejsce przyjazne mieszkańcom, turystom i inwestorom - przypomina Sylwia Heisig–Brzana, kierownik Referatu Promocji i Turystyki i pomysłodawczyni konkursu.
Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych zrealizował projekt „Wspieraj lokalnie” we współpracy z PITax.pl Rozliczenie PIT.